CD&V Haacht wil de eis om billijke spreiding kracht bijzetten door protest te laten zien ahv  3 grote borden, geplaatst door actiecomité Leuven Rechtdoor

Onze buurt (o.a. Haacht) krijgt  sinds maart 2014 naast de landende nu ook de stijgende vliegtuigen vanuit Zaventem erbij.  Dit veroorzaakt in de regio heel wat overlast. Kortom een gesprekje voeren in de tuin met de buur wordt steeds moeilijker.  Het plaatselijk Actiecomité ‘Leuven Rechtdoor’ ontfermt zich hieromtrent  en geeft de bewoners de mogelijkheid her en der protestborden te plaatsen.

Voor alle duidelijkheid de borden zijn geïnspireerd  op de film die dit jaar de Oscar won 'Three billboards outside Ebbing, Missouri' en waarin een persoon 3 grote borden plaatst aan de rand van een dorp al s protest. De volgorde van de  borden moet dan ook zijn: 1/ Al 4 jaar zonder rustdag 2/ En nog steeds geen spreiding 3/ Hoe komt dit Minister Bellot?

Jan Robbeets (zie foto) voegt alvast de daad bij het woord en plaatst als inwoner van Wakkerzeel – Kelfs de 3 borden in zijn tuin om een billijke spreiding te eisen. Let wel : Het is de bedoeling dat deze borden om de 14 dagen een andere bestemming in de buurt aandoen.  Interesse ? raadpleeg www.leuvenrechtdoor.be.