Haachtenaars met een camper of mobilhome waren al langer vragende partij voor een aantal specifieke parkeerplaatsen in de gemeente. Veel andere steden en gemeenten beschikten er al over, maar ondanks intenties van het bestuur leek Haacht op zijn honger te blijven zitten. CD&V wilde dit voorkomen en diende een bijkomend punt in op de laatste gemeenteraad om een formele beslissing te bekomen. Het voorstel werd unaniem goedgekeurd.

Eigenaars van campers zoeken mekaar op en niet iedereen heeft de mogelijkheid en de plaats om zijn vrienden te ontvangen. Bovendien neemt het aantal campers de laatste jaren toe, wat maakt dat het voorzien van een aantal specifieke parkeerplaatsen geen overbodige luxe is.

Deze infrastructuur is een stimulans voor het toerisme in onze gemeente. De plaatselijke handelaars en horecazaken pikken hiervan ook hun graantje mee, waardoor er ook een terugverdieneffect is.

We willen dit in twee stappen realiseren. Eerst zullen er een vijftal parkeerplaatsen worden voorzien op de parking aan de Lombaarden. In tweede instantie zouden we op de bijkomende parking aan sporthal Den Dijk ook daar parkings voorzien met voorzieningen voor elektriciteit en water. Een passend reglement moet er voor zorgen dat de gebruiksmodaliteiten duidelijk zijn en er geen hinder is voor de omgeving.