Het OCMW van Haacht is gestart met het uittekenen van  de plannen voor de bouw van Kouterhof2.  Dit complex voor sociale woningbouw zal in het centrum van Haacht  naast het OCMW-gebouw ingeplant  worden.

Omdat dit project pas in de startblokken staat, stelt CD&V-Haacht voor om in de ontwerpfase  ook een ontmoetingscentrum op te nemen. Maar hier heeft de meerderheid (Open VLD, GROEN en Sp-a) geen oren naar. Met het argument : “Er wordt een zaaltje van het OCMW ter beschikking gesteld.”, werd het voorstel van tafel geveegd en wil men het op de lange baan schuiven. Het bedoelde zaaltje is trouwens alles behalve geschikt, het is niet voor iedereen toegankelijk aangezien het in de kelder gelegen is en heeft verder geen enkele voorziening om als vervanging van een dienstencentrum te kunnen fungeren.

“Dankzij zijn centrale ligging in Haacht, zou Kouterhof2 zich nochtans prima  lenen tot een modern ontmoetingscentrum waar mensen vrijblijvend mekaar kunnen opzoeken. Zo wordt perfect ingespeeld op de hedendaagse noden als  eenzaamheid en tekort aan degelijke  informatie. “We mogen deze kans niet zomaar laten voorbijgaan” aldus Natasja Verdeyen,  OCMW-raadslid voor CD&V.

“Een ontmoetingscentrum zou  een grote meerwaarde betekenen voor Haacht :de ontmoetingsfunctie  kan ervoor zorgen dat we ook de moeilijkst te bereiken doelgroepen uit hun isolement  halen en hen kansen tot zelfredzaamheid aanbieden”!