Op zondag 14 januari hielden wij onze traditionele nieuwjaarsreceptie in Haacht-Station. Minister van Justitie Koen Geens was dit jaar onze gastspreker. Wij waren blij dat hij op onze uitnodiging was ingegaan. Hij gaf een bijzondere speech over de perceptie dat we in slechte tijden zouden leven; een beeld dat velen wel eens bang maakt. Hij is ervan overtuigd dat solidariteit, kansen voor elke mens, rentmeesterschap en rechtvaardigheid die angst moeten wegnemen. Hij wenste elk van ons een gezond en succesvol 2018. Samen met vrienden, buren, familie en vele sympathisanten klonken we op een mooi, gezond en vooral oranje jaar, ook in Haacht!

Tijdens onze receptie was er een stemming rond de lijstvorming voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018, bij CD&V de zogenaamde poll genoemd. Alle CD&V-leden van Haacht konden hun stem uitbrengen over de lijstvorming. Het voorstel voor de lijst was eerder goedgekeurd door het lokale bestuur.  De leden stemden tussen 11u en 12u. Daarna werd er geteld onder het toeziend oog van Karin Brouwers, Vlaams parlementslid voor CD&V.

Jong en oud, ervaren en beginnend talent, man en vrouw, allen krijgen de kans bij CD&V Haacht om zich in te zetten voor onze gemeente. Gedeputeerde Monique Swinnen kondigde de resultaten aan: met 96% van de stemgerechtigden keurden de CD&V-leden de lijst goed.

CD&V-Haacht heeft er alvast bijzonder veel zin in om met haar ploeg voor alle Haachtenaren aan de slag te gaan!