Op de gemeenteraad van 28-11-2016 stond de verkoop van het Gemeentehuis van Wespelaar geagendeerd. De schepen vanOnderwijs bevestigde daarbij publiek dat overleg met de school had plaatsgehad met gunstig gevolg.

Situatieschets: los van het grote hoofdgebouw ligt achteraan nog een apart bijgebouwtje, dat al sinds decennia 3 klaslokalen van de gemeenteschool Klimop herbergt. Deze lokalen worden dagelijks gebruikt als aanvulling op de vernieuwde school.

Geen problemen blijkbaar (en eenparige stemming) tot de correcte informatie ons bereikte naar aanleiding van een agendapunt op de gemeenteraad van 20-02-2017 over “De toekomstvisie voor basisschoolKlimop”. Bleekdathethuidige gemeentebestuur geen enkele communicatie gevoerd had over de verkoop van die 3 klaslokalen: niet met directie, niet met het personeel, niet met de schoolraad.

Deze communicatiestijl, anno 2017, kon echt niet door de beugel voor CD&V en werd zwaar in vraag gesteld door Paul Jacobs. Het magere antwoord dat er van de verkopende bestuurspartijen kwam, was 1) “dat de verkoop al afgesloten was en onomkeerbaar dus” en 2) “dat men beloofdeweldracontactoptenemenmet de schoolinstanties om samen te zoeken naar oplossingen”. Onvoorstelbaar dat deze werkwijze nog gebruikt wordt in tijden van inspraak en participatie. Elke school en elk kind verdient een volwaardige infrastructuur.

Mensen die hun school graag zien, handelen zo niet!