Bruisende Haachtse economie & toerisme

We gaan Haacht nog meer op de toeristische kaart zetten, via promotie en intergemeentelijke samenwerking. Erfgoed kan daarbij een belangrijke rol spelen, want hier hebben we verschillende troeven die we verder gaan versterken. Samen met WinAr en Hagok gaan we meer aandacht besteden aan het roerend en immaterieel erfgoed via o.a. het opstellen van een inventaris en het meer bekend maken ervan.

De Haachtse handel verdient onze aandacht. We gaan het kernwinkelgebied promoten en de communicatie en dienstverlening aan de handelaars optimaliseren. Netwerking over de deelkernen heen moet de samenwerking verder intensifiëren. We faciliteren de invulling van leegstaande handelspanden. Het centrum van Haacht wordt uitgebouwd en infrastructuuringrepen moeten maken dat het er aangenamer en veiliger vertoeven is.

Het Haachtse landbouwbeleid voor de komende jaren wil drie grote uitdagingen aanpakken: rentabiliteit van de Haachtse landbouw ondersteunen; belangen van de lokale landbouw behartigen en het imago van de sector landbouw positief belichten.