Vlaams minister van Economie Hilde Crevits besteedt 832.575 euro uit het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) aan de realisatie van een mobipunten in Haacht.

Om de mobiliteit in Vlaanderen te verbeteren en duurzame verplaatsingen te promoten, stimuleert Vlaanderen steden en gemeenten om mobipunten te realiseren.

Een mobipunt is een herkenbare plek met een aanbod aan verschillende vervoersmogelijkheden zoals openbaar vervoer, deelauto’s deelfietsen en ook diensten zoals laadpalen, een ophaalpunt voor pakjes of een fietsenherstelplaats. Mobipunten liggen meestal in de omgeving van een station wat de overstap tussen de verschillende vervoersmogelijkheden gemakkelijker maakt.

Ook in onze gemeente komt een Mobipunt!

Voor het ‘Mobipunt Haacht station’ ontvangt Haacht 832.575 euro steun van de Vlaamse overheid. Het doel is om de stationsomgeving op te waarderen met een volwaardig mobipunt. De investeringen zijn gericht op de realisatie van een woonperron, een kwalitatieve onthaalruimte, een overdekte fietsenstalling, een fietspunt en de heraanleg van de pendelparking.

Vlaams minister van Economie Hilde Crevits:
“Via een mobipunt wordt de overstap naar verschillende vervoersmogelijkheden beter mogelijk gemaakt. Het uiteindelijke doel is om mensen ertoe aan te zetten om meer gebruik te maken van meer duurzame transportmiddelen
zoals openbaar vervoer, deelauto’s of deelfietsen. Het is positief dat er in deze EFRO-oproep verschillende projecten uit de Westhoek, en de Vlaamse Rand rond Brussel worden gesteund. De projecten in de Vlaamse Rand passen in de minder hinder-strategie bij de geplande werken aan de Ring rond Brussel.”